Fény és víz nélkül nincs élet!

A Nemzeti Tehetség Program NTP-KKT-B-14-0011 pályázat keretében 6 évfolyamos gimnazista tanulóink öt napos tehetséggondozó programon vettek részt Parádon a Csevice Erdei Iskolánkban. A 8. E osztályból 20 diák kapcsolódott be a fény Tovább »

Tudomány a fényben – Fény a tudományban

2015 májusában az EKF Gyakorlóiskola 24 természettudományban tehetséges és/vagy hátrányos helyzetű diákja a Nemzeti Tehetség Program NTP-MTI-14-0078 nyertes pályázatának eredményeként „Tudomány a fényben – Fény a tudományban” címmel 1 hetes 30 órás Tovább »

Kutatók Éjszakája a Vida-laborban

Mindennapi tudomány. Ez is lehetett volna a mottója azoknak az izgalmas programoknak, melyeken a Kutatók Éjszakáján részt vehettek a gyakorlóiskola Bartók Téri épületébe. A Dr. Vida József laboratórium idén először csatlakozott a Tovább »

 

Bemutatkozás Öveges Program

Az Eszterházy Károly Főiskola és Gyakorlóiskolája a jövő felé nyitott, minőségi munkát végző intézmények, melyek szellemi, tudományos és kulturális centrum szerepet töltenek be városunkban. Éppen ezért vezetőségük elkötelezett a minőségi fejlesztés, a kreativitás és az újszerű problémák megoldása iránt.

Az Eszterházy Károly Főiskolával és Gyakorlóiskolájával együttműködő intézményekben a korszerű és magas szintű természettudományos szemléltetés hálózatát alakítjuk ki költséghatékony módon. Az Eszterházy Károly Gyakorlóiskolában, mely közlekedés földrajzi értelemben és szakmai, pedagógus képzési és továbbképzési szempontból központi funkciót tölt be a kialakítandó optimális eszközrendszerrel felszerelt laboratórium kialakításával az együttműködő intézményeket is kiszolgáló, a modern és korszerű technológia alkalmazását lehetővé tevő laboratórium jön létre. Az erőforrások koncentrált telepítésével és hálózatos működtetésével a kiemelkedő minőségű és korszerű laboratóriumi rendszerek és eszközök kezelése és karbantartása költséghatékony módon valósul meg. A több feladatellátási hely által közösen használt természettudományos laboratórium – a pedagógusképző intézmény jelenlévő szakmai hátteréből adódóan is – a korszerű pedagógiai módszerek (kísérletezésen alapuló kooperatív tanulás, tömbösített óraszervezés) megvalósítására, valamint az intézményközi disszeminációra és a jó gyakorlatok átadásának rendszerszintűvé emelésére.

A fejlesztés az egész térség természettudományos oktatására hatással lesz azáltal, hogy a fejlesztés helyszínéül szolgáló intézményt Eger, Mezőkövesd, valamint az érintett megyék vonatkozásában módszertani és tudásközponttá kívánjuk fejleszteni.

A projekt megvalósításához kapcsolódó tevékenységek támogatják az intelligens társadalmi-gazdasági növekedést, a tudáson és innováción alapuló gazdaság kialakulását szolgálják, hozzájárulnak a fenntartható fejlődés és a környezettudatos egyéni és társadalmi szemléletnek a meghonosításához a közoktatásban tanuló diákok oktatásán keresztül.

Segítik a fentiek annak felismerését, hogy a természettudományok a kutatás + fejlesztés + innováció a gazdaságfejlesztés hajtóerejét jelentik.